Nukeproof Digger- gravel do zadań specjalnych
Wielka zagadka jazdy gravelem – czy to tylko MTB przeszłości, czy też odłam jazdy rowerowej tknięty jedynie przez hipsterów z długimi brodami popijającymi piwo kraftowe? Może są to dni spędzane na podjazdach po szutrach, szlakach nieprowadzących do żadnych dobrych tras, czy jeszcze coś innego? Pytanie powinno zabrzmieć – czym jest gravel dla Ciebie? Z rowerem Nukeproof Digger będziesz mógł się przekonać.


Parę wspomnień od konstruktorów Diggera
Jazda gravelem jest dla nas nieco enigmą. Jednak rozkmina jazdy szlakami MTB z rowerem bez amortyzacji była nie do odmówienia. Lekko nietrzeźwa rozmowa z naszym sportowcem Sam Hill w 2016 roku okazała się miejscem narodzin „Diggera”. Ten rower mtb został stworzony z myślą dla tych, którzy potrzebują po trochu wszystkiego. Może służyć jako rower treningowy, na jazdę do pracy (ze stylem), a jeśli zdecydujesz się porzucić monotonność życia, możesz z nim wyjechać na szlak górski. Digger jest odpowiedzią Nukeproof na rosnący trend rowerów Gravel/Adventure.
Choć do trendów podchodzimy z ostrożnością, Digger może i jest rowerem z gatunku gravel, ale z widocznym pazurem Nukeproofa. Digger to nie tylko rower do prostych tras szutrowych. Została on stworzony przez tą samą ekipę, co reszta rowerów MTB ze stajni Nukeproof. Grubszee opony gravelowe i agresywna geometria tworzą z niego bestię z duchem roweru MTB.
Jest to rower stworzony idealnie pod drogi, ale z możliwościami, aby z niej w każdym momencie zjechać i uciec w naturę. Nukepoorf Digger jest dla tych wszystkich, którzy chcą eksplorować bardziej zróżnicowane tereny niż pozwala na to rower szosowy.



O samym rowerze

Model Digger jest stworzony z myślą o rowerze do wszystkiego – jazdy do pracy czy do eksploracji. Nie oferuje on tylko tego, co tradycyjne rowery gravel – jego kreacja i elementy techniczne pozostawiają w nim duch mountain bike’a. Cieszy on geometrią skupioną na grawitacji, szerszą kierownicą, sztycą regulowaną oraz jedno blatowym napędem. Nowy Digger poddał się całkowitemu odświeżeniu – jest znacznie lepiej dostosowany do technicznych zjazdów oraz dłuższych podróży.
Rama z aluminium 6061-T6, poprawiona względem wcześniejszych modeli. Nowa konstrukcja zapewnia dłuższą wytrzymałość na trasach w naturze. Pozwala to także na krótszy mostek, co podwyższa stabilność i kontrolę kierowcy, zwłaszcza w zakrętach. Ta rama jest także zbudowana pod mocarską oponę 200-45c, choć nadal zachowuje 7 mm odstępu, co gwarantuje bezpieczeństwo nawet na najmniej równych terenach. Nukeproof nie zapomniało jednak o widelcu, który teraz używa T800 UD carbon, co ponownie zapewnia większą kontrolę i płynność jazdy.
Rury podsiodłowe także się zmieniły, co pozwala na dłuższe sztyce regulowane (Digger teraz mieści sztyce o wielkości 31.6 mm co oznacza, że jest duży wybór innych sztyc MTB, które się zmieszczą). Ta nowa konstrukcja roweru skupiona jest szczególnie na zwiększeniu użytkowości na dłuższe traski. Nukeproof dodał mnóstwo nowych miejsc do mocowania – na bagażnik, różnie akcesoria, torby, butelki x2 oraz błotnik. Digger jest gotowy na Twoje codzienne, lub cotygodniowe podróże.
Poznaj maszynę w prawdziwym terenie
Jeżdżąc Diggerem, nikt nie oczekuje, że będziesz golił nogi, czy nosił te frajerskie czapki pod kaskiem. Aby to udowodnić, Nukeproof wysłało Tasmańskiego szaleńca – Dan Booker do Lake Disctrict, aby ten dołączył do swoich kumpli – Adama Braytona oraz Meg Whyte na typową jeziorną jazdę gravelową.
Nie daj się zmylić – jazda Lakes Gravel jest wyśmienitym sposobem, aby sprawdzić ten krajobraz. Taka jazda jest dość brutalna, gdyż jest to mieszanka gładkiego asfaltu i wysepek kamieni. Adam i Meg wyglądali jakby byli gotowi na Tour De Lake, choć Dan trochę mniej, bo właśnie wrócił z swojego Downhill World Cup. Meg i Adam żyją przy jeziorach, więc stwierdzenie, że są znawcami graveli nie byłoby błędne. Nie dziwne jest więc, że jazda na Diggerze stała się kluczową częścią ich treningu oraz jazdy rekreacyjnej podczas sezonu turystycznego.
Nasza trasa składa się z przepięknych wjazdów, zjazdów i widoków. Meg i Adam mocno przeciorali swoje maszyny. `Ich zjazdy po dość nierównym terenie naprawdę testowały granicę gravel, lecz też udowadniały na co stać Digger – czy ekstremalny gravel to już kategoria? Kiedy szaleństwa było za dużo, drużyna Nukeproof zrobiła postój, by docenić lokalne jedzenie. Tasmańczyk też docenił swój czas nad jeziorem, i to nie tylko ciasto – on sam zamówił swój własny Digger RS.

Digger RS
- Frame: Nukeproof Digger V3 Aluminium
- Fork: Rockshox Rudy Ultimate XPLR, 30mm Travel , 45mm offset
- Brakes: SRAM Rival
- Drivetrain: SRAM Rival 1
- Crankset: SRAM Rival 1, 170mm 40T
- Seatpost: Brand X Ascend Internal 125mm Dropper post 31.6mm Integrated into the GRX RX-810 Brake Lever
- Wheels: DT Swiss GR1600 Spline 25, 700c
- Tyres: Schwalbe G-One Bite 700x45c, Addix Speed Grip
- Handlebars: S/M/L 460mm, XL 500mm
- Bar Tape: Black Cork Cushion Tape with Gel

Digger Factory
- Frame: Nukeproof Digger V3 Aluminium
- Drivetrain: Shimano GRX
- Crankset: Shimano RX-810, GRX, 1x 11 Speed, 170mm 40t
- Brakes: Shimano GRX, RX-810 Levers with RX-810 Flatmount callipers
- Fork: Nukeproof Digger High Modulus T700 HM-UD Carbon Tapered steerer fork
- Seatpost: Brand X Ascend Internal 125mm Dropper post 31.6mm Integrated into the GRX RX-810 Brake Lever
- Wheels: DT Swiss GR1600 Spline 25, 700c
- Tyres: Schwalbe G-One Bite 700x45c, Addix Speed Grip
- Handlebars: S/M/L 460mm, XL 500mm
- Bar Tape: Black Cork Cushion Tape with Gel

Digger Comp
- Frame: Nukeproof Digger V3 Aluminium
- Drivetrain: Shimano GRX
- Crankset: Shimano RX-600, GRX, 1x 11 Speed, 170mm 40t
- Brakes: Shimano GRX, RX-600 Levers with RX-400 Flatmount callipers
- Fork: Nukeproof Digger High Modulus T700 HM-UD Carbon Tapered steerer fork
- Seatpost: Nukeproof Neutron Inline, 31.6mm, 400mm
- Wheels: Neutron Neutron v2 Hubs with STI25 TCS 32h Rims
- Tyres: Schwalbe G-One Bite 700x45c, Addix Speed Grip
- Handlebars: S/M/L 460mm, XL 500mm
- Bar Tape: Black Cork Cushion Tape with Gel
