LIMITOWANA EDYCJA RAM NUKEPROOF

Damper sprężynowy czy powietrzny?

Czy to na szlaku, w rowach czy forach, debata o najlepszy damper trwa od wielu lat. Każdy wybór ma swoje mocne i słabe strony a trudno dojść do jednoznacznego zdania. Tak naprawdę, wszystko jest jedynie kwestią stylu jazdy. Na szczęście nowatorska kinematyka ram pozwala na dobrą pracę obu systemów. Wybór należy jedynie do ridera. W 2022 roku Nukeproof wprowadził na rynek edycje Giga RS oraz MegaWatt RS, którym wrzucili “sprężynę” Rockshox Super Deluxe Coil. Ze względu na zauważalny popyt ze strony klientów, Nukeproof chciał zaoferować w swoich modelach opcję z amortyzacją sprężynową. Z taką ilością firm, z czego wszyscy robią dampery z najwyższej półki, wybranie odpowiedniego rozwiązania było nie lada wyzwaniem. Nukeproof chciał współpracować jedynie na najlepszym. Jednak po rozbudowanej fazie testów kilku producentów, wybór był do przewidzenia – czemu przystać na jednym? Nukeproof z dumą ogłasza wprowadzenie edycji limitowanej do swoich modeli enduro i super- enduro. Ramy Nukerpoof Mega i Nukeproof Giga są dostępne z dodatkowytmi trzema hi-endowymi damperami a mianowicie PUSH Industries, Fast Suspension oraz EXT. Nowej limitowanej edycji ramy doczekała się także trailowa maszyna czyli Nukeproof Reactor. W tym zestawieniu zastosowano najnowszy damper powietrzny od RockShox-a czyli Super Deluxe.

Zalety dampera Push Elevensix:

  • Damper sprężynowy specjalnie zawarowany dla danej ramy
  • Opatentowany system pozwalający na zmienianie pomiędzy dwoma odrębnymi ustawieniami szybkiej i wolnej kompresji z powiększonym zakresem ustawień
  • Cztero portowy symetryczny progresywny tłok tłumienia – pozwala na lepszy przepływ oleju i zwiększenie reaktywności dampera
  • Niezależny antydobiciowy Hydrauliczny tłok – zapewnia zwiększane wsparcie w ostatnich 15% skoku, nie wpływając na prace całego dampera
  • Montażowe łożyska sferyczne klasy motorsportowej – zwiększają czułość zawieszenia oraz zmniejszają siły skręcające przenoszone na damper przez rame podczas pracy
  • Zbiornik o dużej objętości i niskim ciśnieniu – zwiększenie objętości pozwala na zmniejszenie przegrzewania się dampera, zapewniając stałą prace zawieszenia
  • 25 zewnetrzynch ustawień wolnej kompresji
  • 25 zewnetrzynch ustawień szybkiej kompresji
  • 18 zewnętrznych ustawień wolnego tlumienai odbicia
  • Ultralight Hybrid Hypercoil – superlekka aluminiowa sprężyna, chroni przed niechcianymi wygięciami tradycyjnej sprężyny
  • Każdy damper jest specjalnie zaprojektowany dla unikatowej kinematyki zawieszenie danego roweru
  • Każdy damper przechodzi indywidualny test na hamowni
  • Specjalny olej – Motorex 3D Response Technology
  • Damper wyprodukowany i ręcznie złożony przez PUSH Industries w Colorado, USA

PUSH Industries – Giga & Mega 297:

PUSH Industries, z siedzibą w Kolorado, skupia się na każdym szczególe, aby zapewnić Ci korzystanie z jednego z najlepszych tylnych amortyzatorów dostępnych na rynku. Nukeproof blisko współpracował z PUSH aby dostosować mechanikę dampera ELEVENSIX do technologii amortyzacyjnej edycji Giga i Mega. Odwiedź stronę Push, aby dowiedzieć się więcej.

FAST Suspension – Giga & Mega 297:

Francuscy specjaliści zawieszenia FAST przoduja na rynku od 2007 roku, zdobywając światowe tytuły i topowe wyniki ze swoimi zawodnikami. Nukeproof i FAST dostroili damper – Fenix Evo Enduro dla unikatowej kinematyki ram Mega i Giga, a także specjalnie wykonczyli swój damper dla Nukeproof-a. Poniżej możesz przeczytać wszystko o FAST Fenix Evo Enduro.

Zalety EVO ENDURO SHOCK:

  • Specjalnie zaworowany dla ram Mega/Giga
  • W 100% wykonany w CNC
  • Zintegrowany przełącznik aktywujący platforme do podjeżdżania
  • Wykonany ze stopu 7075 T6 i anodowany z impregnacją PTFE w celu zmniejszenia tarcia
  • Tłok i mocowanie dampera wykonane z jednego kawałku metalu = większa sztywność
  • Użycie membrany aby zmniejszyć tarcie i wydzielanie ciepła
  • Uszczelki Viton dla lepszej odporności na ciepło
  • Tłok VDP = lepsza kontrola trakcji
  • 3 niezależne obwody kompresji LS – MS – HS = doskonała trakcja
  • Masa dampera bez sprężyny to 500g (230x65mm)

Zalety EXT STORIA LOK:

  • Specjalnie zaworowany dla ram Mega/Giga
  • Cztery dostępne regulacje (LSC-HSC-LSR-Własny system LOK)
  • Wysoko przepływowy główny tłok – Ø29 mm
  • Tłok zaworów – Ø24 mm
  • Shaft – Ø14 mm
  • Nowa technologia blokady LOK – Progresywne otwieranie – Cicha praca
  • Przeprojektowany obwód tłumienia pozwalający na oddzielenie przepływu oleju kontrolującego odbicie i wyboje
  • Powłoka o bardzo niskim współczynniku tarcia
  • Fabrycznie dostrojona technologia HBC
  • Bardzo niskie ciśnienie w zbiorniku dla maksymalnej czułości (55 PSI)
  • Brak kawitacji
  • Bardzo niska histereza dla wysokiej dynamiki pracy
  • Wysoki przepływ turbulentny dla lepszej pracy w bardzo niskich temperaturach
  • Uszczelki Energize o niskim współczynniku tarcia
  • Cieńszy bottom-out bumper
  • Nowe pokrętło rebound dla łatwej wymiany sprężyny

EXT Shocks – Giga & Mega 297/290:

Od F1 przez rajdy do MX.  Włoska manufaktura tuningowa EXT ma bogatą historię i doświadczenie. Nukeproof i EXT specjalnie dostroiły swój niesamowity nowy amortyzator Storia LOK, aby dopasować go do kinematyki ram Mega i Giga. Możesz przeczytać wszystko o EXT Storia LOK poniżej.

Rockshox Super Deluxe

Nukeproof i SRAM-Rockshox mają długą i dumną historię współpracy. Oczywistością było więc, że najnowsza edycja dumperów Super Deluxe była opracowana pod baczną opieką riderów Nukeproof.

Wprowadzony w maju 2022 roku nowatorski Rockshox Super Deluxe Ultimate oferuje najbardziej wydajny damper powietrzny na rynku, teraz na naszym, wyróżnionym nagrodami, rowerze trail. Szczególnie wystrojony dla kinematyki zawieszenia roweru Reactor, nowy Super Deluxe jest najlepszym amortyzatorem Rockshox w historii. Teraz jest już dostępny w modelu 290c.

Dowiedz się więcej o nowym Super Deluxe TUTAJ.

W Bike Builders możesz kupić ramy Nukeproof Giga z damperami opisanymi w artykule kliknij i zobacz <--