NUKEPROOF GIGA – Rower Super-Enduro

Przeznaczenie

Nukeproof Giga to rower stworzony do szybkiej jazdy Enduro ale sprawdzi się też na najtrudniejszych i technicznych zjazdach Enduro/DH takich jak np. trasy w La Thuile.

„Ludzie nigdy nie przestają dążyć, nigdy nie maja dość w poszukiwaniu tego co najlepsze. Ciągłe dążenie do większych, dłuższych, ostrzejszych i szybszych przy stale rosnących wymaganiach dotyczących osiągów i możliwości naszego roweru”

Nowa Nukeproof Giga jest ucieleśnieniem tej idei; Zaprojektowany, aby być najlepszą i najmocniejszą bronią Super-Enduro, gdy tylko tego potrzebujesz. Giga to naprawdę sprawna maszyna ze skokiem tylnym 180 mm (27,5 cala) lub 170 mm (29 cali). Ze względu na sposób, w jaki wykorzystuje swój skok Giga daje wrażenie dużego roweru, a jednocześnie wszechstronność nowoczesnego super-endurobike’a.

Historia i testy modelu Nukeproof Giga

 Model Giga pierwszy raz został wyprodukowano w 2021roku. W 2022 model ten brał udział w teście na „Najlepszy rower Enduro 2022”. Giga cechuje się doskonałą specyfikacją i przemyślanymi detalami, takimi jak progresywny flip chip. Giga błyszczy swoim super płynnym charakterem, doskonałym zawieszeniem i budzącym zaufanie podczas jazdy. Jednak największa wada Gigi to brak zwinności która ogranicza zakres zastosowań, a osiągi na podjazdach nie są wystarczająco dobre, aby uczynić go wszechstronnym.

NUKEPROOF Giga RS Black Carbon Super Enduro
NUKEPROOF Giga Geometria

Geometria

Nukeproof Giga to rower Super-Enduro który sprawdzi się dobrze na trudnych trasach Enduro i DH. Połączenie płaskiego kąta główki ramy z dość krótkim Chainstayem o długości 445mm powoduje, że rower będzie Bardzo stabilny przy dużych prędkościach. Niestety nie będzie się na nim podjeżdżać tak dobrze jak na modelu Nukeproof Mega, ale za to zjazd będzie ciekawszy a do tego ten rower został właśnie stworzony. Z wyborem rozmiaru ramy nie powinno być problemu ponieważ Nukeproof umożliwia wsadzenie sztycy z większym skokiem do swojej ramy.

Technologie stosowane w modelu Giga

Prowadzenie linek w ramie: na górnej części tylnego trójkąta znajduje się plastikowa osłona do której wchodzą przewodu hamulca i przerzutki. Chroni ona też ramę przed dostawaniem się brudu do jej środka . Na dolnej części tylnego trójkąta znajduje się również osłona która chroni ramę przez obiciem od łańcucha. Giga ma lepiej poprowadzone przewody niż model Mega poprzez budowę ramy Gigi. W modelu Mega przewody w pewnym momencie wychodzą na zewnątrz [widać je] natomiast w Gidze przechodzą zaraz koło linku zawieszenia przez co są nie widoczne.

Technologia zastosowana w zawieszeniu:

Zawieszenie zostało zaprojektowane tak, aby było super elastyczne od góry, jednocześnie wspierając w środkowym skoku i progresywne przez resztę skoku. Anti-squat jest zoptymalizowany, aby Nukeproof Giga zjeżdżał jak chuligan, a jednocześnie zachowywał się podczas podjazdu z powrotem na szczyt przed następnym zjazdem. Całe zawieszenia jest oparte na tym samym zawieszeniu co nasza wielokrotnie nagradzana rama zjazdowa Dissent [Flip chip], ale teraz z 2-stopniowym obrotowym układem obrotu głównego. Korzystając z technologii układu Osi, rider może zmienić progresywność kinematyczną, więc rower można dostosować do warunków na szlaku za pomocą klucza 8mm. Mamy dwa rodzaje ustawień zawieszenia tym sposobem.

Ustawienie 1 – progresywność na poziomie 25,5%

Ustawienie 2 – progresywność na poziomie 29%

Oba ustawienia mają bardzo miękki początek, który zapewnia zgodność z niewielkimi nierównościami. Oba mają również dobre wsparcie w połowie skoku, co zapewnia lepsze pokonywanie zakrętów i pompowanie. Natomiast progresja spada w końcowej części skoku. Dokładnie tak samo zrobione zawieszenie jak w rowerze DH ze stajni Nukeproofa.

Fajny dodatek w ramie Giga:

Fajną opcją na którą wpadli inżynierowie przy projektowaniu ramy Nukeproof Giga to miejsce na montaż bidonu i dodatkowo na górnej rurze miejsce na narzędzia, dzięki temu nie musimy wozić ze sobą kluczy, naboi CO2 itp. Zawodnicy startujący w zawodach i sięgający po najwyższe stopnie na pewno są zadowoleni z tego pomysłu😉

Konfiguracje Nukeproofa Giga

Model Giga to  segment Super-Enduro. Firma Nukeproof stworzyła modele tylko na karbonowych ramach. Przedni trójkąt został zaprojektowany z myślą o stabilności i precyzji, podczas gdy tylny trójkąt został zaprojektowany z myślą o podatności, aby pomóc w śledzeniu i zapewnić przyczepność. Kolejną zaletą tylnego trójkąta z włókna węglowego jest mniejsza masa nieresorowana, co zapewnia najwyższą wydajność zawieszenia, co jest ważnym aspektem w rowerze Super Enduro.

Mamy dostępne 4 wersje seryjnego roweru:

Wersja Comp-21 090 PLN

W tej cenie mamy już fajny rower z podstawowym zawieszeniem Rockshoxa, pełną grupą Shimano Deore [hamulce i napęd 12s], sztycą regulowaną Brand X Ascend , kołami Sun Ringle 29 i dobrymi oponami od Maxxisa.       

NUKEPROOF MEGA 297 ALLOY Comp Bullet Grey

Wersja Factory-31 350 PLN

W tym rowerze mamy już topowe zawieszenie od Foxa w powłoce Kashima, pełną grupę shimano XT [napęd 12s + hamulce 4 tłoczkowe], sztycę regulowaną Bikeyoke Divine, opony Maxxisa  i bardzo dobre koła od DT Swiss EX1700

NUKEPROOF MEGA Factory Kraken Blue Carbon miniaturka

Wersja Elite-26 220 PLN

W tej cenie dostajemy wysokiej klasy zawieszenie Foxa w wersji performance, pełną grupę shimano Slx [12s napęd +hamulce 4 tłoczkowe], sztycę regulowaną Brand X Ascend, opony Maxxis i koła Nukeproof Horizon V2                                                           

Nukeproof Giga 290 Elite żółty, cały rower

Wersja Rs-35 910 PLN

Za tą kwotę mamy już konkretną maszynę na której zawodnicy ścigają się na zawodach rangi światowej. Znajdziemy w niej najwyższy model zawieszenia Rockshox Ultimate, pełną grupę X01 AXS, najmocniejsze hamulce od Srama, Code RSC, sztycę regulowaną Bikeyoke Revive, koła Nukeproof Horizon V2 oraz Opony Michelin Enduro.

Nukeproof Giga 290 RS Black cały rower

Wrażenia z jazdy Nukeproof Giga

Chociaż Nukeproof przekonuje wygodną pozycją siedzącą na płaskim terenie i na podjazdach, na podjazdach trzeba go ściągać z całego pola testowego. Tylny trójkąt dość mocno kołysze się na podjazdach, a użycie przełącznika podjazdu nie tylko neutralizuje ruchy amortyzatora, ale także przyczepność na technicznych podjazdach. Chociaż Giga może dotrzeć do każdego początku szlaku, wymaga do tego więcej mocy i czasu. Prawdziwa siła Giga tkwi jednak w zjazdach. Potem, kiedy naprawdę zaczyna się robić technicznie, przebijasz się przez kamienne pole z prędkością około 100 „machów”, a otoczenie wokół ciebie się rozmywa. Tutaj Giga błyszczy wyjątkowo płynną pracą, wysokim poczuciem bezpieczeństwa i pierwszorzędnym podwoziem, które ma przyczepność, wsparcie i ogromne rezerwy gotowe dla Ciebie. Jeśli natomiast traski, które najczęściej jeździsz posiadają ciasne zakręty, skręcanie ze względu na  długość roweru staje mniej komfortowe i wymagające. 

Dlatego właśnie warto rozważyć wersję mullet z krótszym chainstay Giga 297. Rower jest dzięki temu bardziej zabawowy i widocznie to czuć. Nie oszukujemy się. Giga to broń do zapier… w dół,  więc jeśli jeździsz głównie w stromym terenie i przy bardzo dużych prędkościach lub w bike parku, jest to rower którego szukasz! Tam sprawdzi się idealnie. Nie jest to rower stworzony do pokonywania ciasnych zakrętów czy wykonywania akrobacji w powietrzu.

Firma Bike Builders oprócz sprzedaży seryjnych rowerów Nukeproof zajmuje się także budowaniem rowerów od podstaw dla klienta. Wykonamy projekt według potrzeb klienta, wykonamy wycenę i zbudujemy. Jeżeli jesteś zainteresowany budową lub kupnem Nukeproofa Giga napisz do nas.