SOLUM

Powrót Solum

Tylko niewielka ilość Solum z 2013 roku trafiła na rynek. Ta 26-calowa rama przeznaczona do Dirtu czy Pumptracków zawsze była ulubieńcem sportowców. Nukeproof ma zaszczyt ogłosić ponowne wprowadzenie Solum (jego powrót nie ma nic wspólnego z nowym pumptrackiem w pobliżu siedziby Nukeproof 🙂 ).

Nowa wersja została przeprojektowana, aby objąć nowe techniki produkcji i rozwój zarówno BMX, jak i MTB. To wciąż rower z kołami 26”, ale wykorzystuje twardą aluminiową ramę i dopracowaną geometrię. Nowa rama Nukeproof Solum łączy prostotę jednobiegowej ramy z detalami, które docenią dirtowcy.

NUKEPROOF SOLUM Artichoke Green widok na suport

Szczegóły Projektu:

Podczas gdy oryginalny Solum był stalowy, nowy Solum wykorzystuje niestandardowe hydroformowane potrójnie cieniowane rury 6061. Minimalizuje to wagę ramy, jednocześnie maksymalizując wytrzymałość i sztywność kierunkową (w razie potrzeby), aby umożliwić efektywne przenoszenie mocy podczas pompowania roweru.

Solum ma kilka niesamowitych detali, takich jak w pełni kute jarzmo pozwalające na maksymalny stosunek wytrzymałości do masy. Niestandardowe jarzmo maksymalizuje prześwit na zębatkę i oponę (do 2,3mm opony). Nukeproof zaleca, aby zacząć od przełożenia 30t-13t, ale można wrzucić spokojnie do 32t. Podpory siodełka i usztywnienie maksymalizują siłę w wielu kierunkach dla riderów robiących triki. Jest to rama, która jest wytrzymała, ale osiąga przyzwoitą wagę 2,26 kg.

NUKEPROOF SOLUM Artichoke Green full bike
NUKEPROOF SOLUM Black Frame tylne mocowanie koła

Solum jest dostępny w dwóch długościach roweru – regularnej i długiej, obie zoptymalizowane pod kątem widelca o skoku 100 mm. Te dwa rozmiary zostały zaprojektowane tak, aby zaspokoić nie tylko wzrost rowerzysty, ale także przeznaczenie.

Zwykła rama może być bardziej odpowiednia dla riderów skupiających się na pumptracku, ułatwiając manuale i umożliwiając szybszą zmianę kierunku. Dłuższe ramy mogą być bardziej odpowiednie do typowego dirtu dla optymalnej stabilności. Wszystkie ramy mają regulowane tylne haki, dzięki czemu można idealnie napiąć łańcuch i regulować również rozstaw osi (skracając ją na jazdki uliczne, a przedłużając ją na jazdę po bardziej wymagających trasach).

Nowy Solum jest gotowy na zabawę

Dla Corey Watson, pumptrack w Hawick nie jest absolutnie obcy. Owy rider wywodzący się z rowerów enduro mieszka tuż przy kompleksie. Obiekt jest długim asfaltowym torem. Podczas naszego pobytu tam, jeździliśmy wraz z dziećmi z hulajnogami, rowerami, a nawet napotkaliśmy się na  ekipę z BMX-ami, którzy podróżowali z Londynu. Wspaniale jest widzieć, jak te trasy powstają w miastach na całym świecie. Przy niedawnej przeprowadzce ridera Nukeproofa, Elliotta Heap za szkocką granicę, wraz z Corey, chłopaki testowali nowe maszynki. Patrząc na to jak tak prędko jeżdżą swoimi Solum-ami, można popaść w hipnozę.

Aby spróbować czegoś innego, udaliśmy się do Edynburga na małą sesję parkową i uliczną w niektórych z najbardziej znanych skate-owych placówek w mieście. Jak to zazwyczaj bywa z Elliottem i Corey, miejskie ulice szybko stały się obiektem konkurencji. Wyzwania leciały jedno po drugim – kto może zrobić manuala, gapa, 360 na tym czy owym. Szok myśleć, że Elliot i Corey dostali swoje ramy jedynie parę dni przed tym klipem. Z miasta, ekipa Nukeproof udała się do Saughton Park na szybką sesję w parku, zanim nadciągnęły burze, które zakończyły zabawę. Miło patrzeć na to ile jest w mieście wyśmienitych obiektów do użytku, z czego większość jest bezpłatna. Solum zagwarantował sobie stałe miejsce w zestawie sprzętu do dyspozycji całej ekipy Nuka. Nie można się też oprzeć wrażeniu, że nadejdą nowe szalone edity…

NUKEPROOF SOLUM Artichoke Green bikepark fun

Solum teraz dostępny w Bike Builders!